3. august 2018

T-skjorter med trykk til en bilentusiast

Denne uken har jeg laget to t-skjortetrykk til en bilentusiast som hadde bursdag. Favorittbilen var utgangspunktet, men det ble litt mer arbeid enn jeg hadde trodd på forhånd.... Jeg er nybegynner innenfor vinylhobby og tracing av bilder er et ukjent kapittel for meg. Etter mye prøving og feiling, falt jeg ned på to bilder jeg ville bruke.

Jeg skjærte ut begge bildene i htv med min Silhouette Cameo. Før dette hadde jeg testskjært ut det ene bildet i vanlig vinyl, for å se om det ble slik det var tenkt. Det tok sin tid å fjerne alt det overflødige (weede). T-skjortene er ikke sydd selv, de er kjøpt ferdige og vinylen er festet med varmepresse.


Bildet traces og bearbeides i programvaren til Silhouette Cameo. Her har jeg også lagt til tekst. Fonten har jeg lastet ned fra nettet på en av de mange gratissidene for fonter. 

Bildet skjæres ut i vinyl. Her var det mange små detaljer, så dette tok tid......

Klart for weeding.......veldig tidkrevende med så mange smådeler som måtte fjernes!

Ikke halvveis en gang.......

Testplassering på t-skjorten. Masse prøving og feiling for å få dette rett.

Bruker varmepresse til å feste trykket til t-skjorten. Presser to ganger, en med plasten som vinylen sitter fast på og en gang uten.

Bilde to ferdig tracet og klart for utskjæring.

Bilde ferdig weedet og klart for påmontering. Dette bildet er skjært ut i sølvfarget vinyl. Alle motiver som man skal skjære ut i htv, skjæres ut speilvendt slik at de blir riktig vei når de festes. HTV brukes til å feste trykk til tekstiler.

Motivet klart for montering på t-skjorten.



Klart for varmepressa



 To ferdige t-skjorter. Har festet på tag med teksten "Handmade with love". Disse er kjøpt på Wish.


Samme type bil, bare to ulike årsmodeller og vinylfarger, en sort og en sølv. Helt ulik effekt.

 Denne er nok min favoritt av disse to :)


Men... ganske fornøyd med denne også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...