29. mai 2019

Invitasjoner til konfirmasjon

I vinter laget jeg invitasjoner til min sønns konfirmasjon. Jeg hadde ingen spesiell plan på forhånd, men hadde kjøpt noen ferdige konvolutter i blått på Søstrene Grene og disse var utgangspunktet.


Utgangspunktet mitt var noe helt annet enn det ferdige resultatet ble.... jeg startet med dette;


Det første bildet viser ulike kartonger jeg tenkte var ok å bruke. Det andre bildet viser et design som jeg laget på min cameo. Sammen ordet konfirmasjon sammenhengende og justert slik at det kunne skjæres ut på cameoen og tanken var at dette skulle være en bakgrunn. Dette brukte jeg laaang tid på! Jeg ble heller ikke fornøyd med kuttingen, vet ikke om det var pappen eller designet som gjorde at det ikke ble pent, men uansett valgte jeg bort dette.



Jeg liker å bruke ulike typer kartong lag på lag, og med 3D limputer mellom slik at det ikke blir helt flatt. All kartongen som er brukt her har perlemorskinn i seg, men det fremkommer ikke så godt på bildene. 
Her har jeg laget det som skulle stå på framsiden av konvoluttene. Teksten og kuttingen er gjort på min Cameo. Kartongen er også kantet med stempelpute for å få en litt rufsete effekt.


Forsiden av konvolutten under montering. Ikke så lett å få fram skinnet og fargene her...


Forside og bakside av konvoluttene som hadde en morsom åpning på baksiden. Konvoluttene er kjøpt ferdige på Søstrene Grene. 


Selve invitasjonen ble laget i samme farger, stil og kanting med stempelputen. 


Teksten på invitasjonen er skrevet ut på perlemor-ark kjøpt på Staples. Disse er skrevet ut på vanlig laserskriver og et personlig bilde er med. Her er det også kantet med stempel for samme effekt.



Det ferdige resultatet med litt bling som pynt :)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...