29. juni 2018

T-skjorte til en hesteglad frøken

Mønster og stoff til denne t-skjorten har jeg hatt liggende i vel et år, så det var på tide at den ble sydd nå! Litt kjedelig at skjorten bare er akkurat passe nå og ikke vil vare så lenge dessverre....

Hadde klippet ut delene en av de tidligere dagene, så da slapp jeg å gjøre begge deler samme dag. Tidligere har jeg ofte gått løs på hele prosjektet samme dag og da blir det både slitsomt og tar lang tid før man blir ferdig.

Stoff og mønster er om vanlig fra Stoff & Stil. Stoffet med hester på er jersey
og det grønne er viskosejersey.

Også denne gangen måtte jeg finne fram den urgamle arvede symaskinen min for å få sydd søm med tvillingnål. Min nyere Singer vil ikke samarbeide med tvillingnål og søm i jerseystoffer. 


Etter at jeg fikk tips om å bruke slike kliper når man syr, så har jeg nesten helt sluttet å bruke nåler for å holde sammen stoffet. Disse klypene mener jeg ble kjøpt på eBay i sin tid og kostet veldig lite. De selges i Norge også, men til en veldig mye høyere pris. 


For en gangs skyld tok jeg meg bryet å sy ned sømmene underveis i monteringen :)

Her begynner det å ligne på en t-skjorte...



Ferdig! Jeg valgte å ikke lage armene som i oppskriften. Har sydd en slik før og synes armene da ble litt for kort..... ser jo når t-skjorten ble ferdig at armene er litt vide og litt korte til å ikke vær oppbrettet.

Baksiden av t-skjorten.
Dette grønne stoffet er veldig mykt og behagelig å ha på.



Sniktitt av t-skjorten i bruk.
Den er akkurat passe, men gikk faktisk også litt ut når den var brukt litt.


T-skjorten bak. Den er litt lengre bak, enn foran.





Fornøyd med sømmene denne gangen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...