16. juni 2018

Jerseykjole med sving

Det er utrolig mange som syr kjoler etter dette mønsteret for tiden, så her ble jeg påvirket av alle de fine bildene på ulike delingsgrupper i sosiale medier. Dette måtte også jeg prøve.

Dette mønsteret kommer i voksenstørrelser og denne kjolen er sydd til en tenåring og er i str xs. Jeg gjorde det ekstra vanskelig for meg selv og brukte viskosejersey i mitt første forsøk på kjolen. Mønsteret var enkelt å følge, men hos meg var det symaskinen som trøblet. Det  laget  bare hoppesting uansett hva jeg valgte av søm og nål..... til slutt måtte jeg hente fram en over 40 år gammel Singer, som etter litt tilpasninger gjorde jobben med tvillingnål. Hadde det ikke vært for dette trøbbelet hadde kjolen vært veldig rask å sy. Her kan mange av sømmene sys med overlock også.



Her ble det god sving i skjørtet :)

Hadde flaks at jeg hadde nok stoff...... dette var noe jeg hadde liggende, så var ikke tiltenkt denne kjolen i utgangspunktet.

Det gikk fint etter litt fintenking....

Her er kjolen montert sammen med overlock. Gikk veldig raskt, nå gjensto bare kantingen rundt armer, hals og nede på kjolen.


Endelig ferdig kantet etter masse trøbbel. Tvillingnål er kjekt når man får det til :)

Kjolen foran. Satt på et silkebånd med "Handmande" også, kjøpt på Wish.


Kjolen bak



 Kjolen prøves endelig på...... måtte vente noen dager på litt sol.







Artig med masse sving i skjørtet!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...