30. mai 2018

Konfirmasjonskort

Mitt første konfirmasjonskort laget med hjelp av min nye Silhouette Cameo 3. Jeg brukte samme framgangsmåte som jeg ofte gjør med kortene mine, legger ulike kartonger og farger lag på lag for å få en fin effekt.

Diktet på forsiden er printet med Camoen, det samme gjelder teksten inni kortet. Kaken er kuttet ut med Cameoen. Jeg la et glitterark på undersiden, for å få en fin effekt. Kuttemalen til kaken er litt modifisert, da den var det også sto happy birthday på midten. Dette tok jeg bort. Teksten på konvolutten er også skrevet ut med den samme maskinen.


Det ferdige resultatet :)


Planlegging av kartong og farger.... her er ikke kantene farget med stempel enda.


Kaken er kuttet ut på kuttemaskinen i en kartong med speileffekt. G
litterark ble lagt på baksiden for å få fram kaken på en fin måte.


Forsiden av kortet montert lag på lag, med limputer mellom lagene for å få en 3D-effekt.


Forsiden av kortet etter at det er montert på litt ekstra pynt i form av perler. 


Stempel brukes langt kantene på kartongen for å få en skyggeeffekt.



Kortets innside med personlig hilsen til konfirmanten.


Teksten inni kortet er også printet ut på Cameoen.


En liten signatur fra håndtverkeren på baksiden av kortet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...