5. august 2017

Norlin luer

Disse luene er så søte og kan varieres i det uendelige med ulike stoffer inni og utenpå. Jeg har kjøpt mønsteret på Etsy for en tid tilbake, men ikke fått testet det før nå. Disse luene er enkle og raske å sy og kommer i størrelse fra 0 mnd opp til 4 år.

Her er mine første Norlin luer, en med knyting og to uten;

Dette var den første testluen og må si meg fornøyd med den. Denne mønsteret var enkelt å følge :) Luen er i str 4-12 m/knyting. Her her jeg valgt samme stoff både inni og utenpå.

Luen forfra...

...og bakfra. 

Merkelapper bestiller jeg på nett fra labelsandribbons.se. De har også andre typer "merkelapper" som disse runde tag'ene og klistrelapper som jeg bestilte sist gang. Disse runde lappene er fine å skrive størrelsen på :)

 To luer i samme stoff, men uten snorer. Disse er i størrelse 2-4 år.

På den ene luen har jeg strøket fast noen stjerner i refleks. Synes det ble ganske fint, og så er det jo praktisk at barna har refleks på luen også.

Refleks på rull har jeg kjøpt på eBay. For å lage stjernene har jeg brukt stansemaskin som jeg bruker til kortlaging. Tok ikke så mange stjerner denne gangen, men nok til at det vil lyse litt opp i mørket.

Stoffet som er brukt som fôr er grått med kaniner og gulrøtter på. Søtt :)

Luene foran og bak :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...