13. mars 2017

Kort til svigermor

Som seg hør og bør til en stor "runddag", måtte jeg lage hjemmelaget kort når svigermor nylig fylte år. Kortet er som vanlig satt sammen, lag på lag, av ulike papir og kartongtyper. Jeg bruker også PC og ulike fonter for teksten jeg ønsker å ha på/inni kortet. Har du en grei skriver, klarer man å printe på relativt tykk kartong med ulike overflater. Limputer i ulike størrelser er også brukt, for å få en 3D-effekt.

For ekstra effekt er kortet pyntet med selvheftende perler og hjerter, samt blomster og en dekorativ klesklype med bling på. Alle flater er også kantet med sølvfarget stempel. Jeg synes det gjør seg og gir kortet en helhet.


 Glitter og stas hører med til en 60-åring :)

Fant bilde av denne dama på nett og synes den passet bra.
Bildet er skrevet ut på perlemorspapir.

Glitterkartongen bak 66-tallet og bildet, er stanset ut med dies på Cuttlebug.
Da får man en fin ramme med 3D-effekt.

Blomstene og klesklypen er kjøpt på Nille. 

Ved å bruke fonter med ulike størrelser, får man en fin effekt på teksten.
Fonter kan man laste ned gratis på nett.

Personlig tekst inni kortet. Damen på bildet på framsiden av kortet er tatt med her, for å pynte opp og få en helhet i kortet.

Alle kortene mine er alltid laget med kjærlighet og omtanke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...