26. september 2015

Vippeskjørt a la Gekko

For en stund siden kjøpte jeg meg overlockmaskin og det åpnet seg en helt ny verden. Jeg har hittil bare sydd vanlig overlocksøm, så dette prosjektet ga meg mulighet til å utforske de andre sømtypene som denne maskinen kan brukes til. Det tok litt tid å finne ut av, men nå kan jeg det :)

Disse vippeskjørtene er av mønster fra Gekko. De er sydd i stretchstoff og er vel egentlig beregnet på små størrelser. Jeg forsøkte meg på å øke oppskriften, hvor det største skjørtet er sydd i str ca 140. Det ble ikke like søtt som de små, men prinsessen var fornøyd :)


Vippeskjørt i 3 størrelser; 140, 110 og 92

Her er de to minste størrelsene - de ble penest.

Skjørt i str 110 hvor både ribb og stoff er i ulike lillafarger. Tråden er lys grå.

Skjørt i str 92 i ulike rosatoner. Byttet ut den mest synlige tråden på overlocken,
for å få en annen farge på sømmen her. Artig kontrast :)

Den største varianten som skulle blir ca str 140. Den ble litt stor ifht hva jeg hadde tenkt.
Skjørt og ribb i gråtoner.

Dette ble et helt greit hverdagsskjørt. Mulig det har noe med valgte stoff å gjøre,
men synes ikke dette mønsteret egnet seg så godt til litt store størrelser.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...