5. juli 2015

Mønstret sommerbukse

Det er jo så in med sommerbukser i alle slags mønster for tiden... Oppskriften til denne buksen var sammen med t-skjorten som jeg sydde for litt siden. Buksen er deilig og lett og passer fint nå. Den har allerede blitt en favoritt hos prinsessen.

Jeg har ikke så mye erfaring med å sy slike plagg og heller ikke av mønstret stoff..... så det var flaks at det gikk så bra opp med mønsteret !! Jeg gjorde imidlertid en stor feil.... Hadde kjøpt litt for lite stoff så jeg måtte kjøpe litt til for å få klippet ut alle delene. Når jeg hadde klippet ut baksiden av bena, oppdaget jeg imidlertid at jeg hadde snudd stoffet motsatt vei ifht når jeg klippet fronten til bena. Kjedelig at mønsteret går ulik vei på for- og bakside, men det er forhåpentligvis bare en petimeter som meg som legger merke til det...



Foran og bak på buksen.

Foran og bak..... ser du at mønsteret går motsatt vei?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...