15. mai 2015

Min første voksenkjole

Jeg har lenge hatt lyst til å sy en kjole til meg selv og nå er det gjort :) Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift fra boken "Made by me". Utgangspunktet er oppskriften på sukkertøykjole fra Klinkekult, men jeg laget en litt egen vri. Jeg laget blant annet egne kantbånd, istedenfor å sy ned en løpegang til strekket av det eksisterende stoffet. Jeg pyntet også kantbåndet med et ekstra lilla pyntebånd.

Kjolen er sydd i str M, men ble dessverre litt stor til meg... Jeg har ikke noe særlig erfaring med tilpasning av klær, har bare sydd etter mønster, så denne forbli som den ble. Det var ikke enkelt å ta gode bilder av kjolen siden jeg ikke har noen sømbyste, men her er resultatet;

Kjolen med detaljbilder av kantbåndene

Kjolen er innsvinget under bysten, selv om det ikke kommer så godt fram på bildet.

Nærbilde av applikasjonen på kjolen. Her måtte jeg rådføre med med prinsessen i husket før jeg valget hvilke stoff som skulle ligge hvor :)

Baksiden av kjolen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...