19. juni 2014

Til ei lita tulle

Det er så koselig å få lage hjemmelagede gaver, særlig til søte små nyfødte nurk. Denne gangen har jeg heklet et vognteppe og to luer til den lille tulla. Kortet har jeg for en gangs skyld kjøpt. Så da er det bare å krysse fingrene for at mottakeren blir fornøyd og at dette blir brukt masse.

Vognteppet er delvis heklet etter eget mønster. Jeg fant en oppskrift på rutene jeg har benyttet, heklet de i mye mindre skala enn i oppskriften og monterte de sammen med luftmasker og fastmasker. Kanten rundt ble til underveis. Teppet er heklet i Alpakka-ull. Vognteppet måler 56 x 70 cm.

Luene er etter helt egen oppskrift. Den hvite luen er heklet i Baby Merino-ull og består stort sett av halvstaver. På blomsten og kanten har jeg brukt en rest av rosa Alpakka-garn. Den rosa luen er heklet i Alpakka og er heklet med klaser av fm, halvstav og stav. Dette gir en bølget og feminin effekt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...