16. juni 2012

Chiliolje

For en tid tilbake var jeg og en kollega på reise i jobbsammenheng. Vi endte opp med å spise pizza på en restaurant i nærheten av rådhuset i Oslo. Pizzaen var veldig god og ble servert med parmesan og en nydelig chiliolje til. Helt siden denne gangen, har jeg tenkt at en slik olje må jeg forsøke å lage.

I dag fikk jeg endelig ånden over meg :) Jeg prøver meg fram med tørket chili og en god olje, så får vi se om den smaker godt når den har stått en stund å godgjort seg. Oljen jeg har brukt her er for øvrig veldig god - Gresk Ekstra Virgin Olive Oil, Iliada PDO Kalamata kjøpt på Meny. Chiliene har bare stått på kjøkkenbenken og tørket noen dager.

Chiliolje

2-3 tørkede røde chili
God olivenolje - fyll på passe mengde
Flaske (min er fra Åhlens)

2 kommentarer:

  1. Spennende, gleder meg til å høre hvordan den blir :)

    SvarSlett
  2. Det er sikkert godt:) Spennende da, og må få høre hvordan den smakte:) Ønsker deg en fiin søndag snuppa:)
    Klem Janne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...