27. februar 2012

Brødkurver

Hva gir man til den som har alt? Tja... kanskje en brødkurv! Det heter seg i mønsteret til Stoff & Stil at det er "Easy" å sy brødkurver. Jeg kan være enig at mønsteret er enkelt, men en del arbeid det er det med disse.


Denne brødkurven er sydd av grått linstoff og et litt tykkere stripete bomullsstoff. Jeg har brukt strykeinnlegg på baksiden av begge stoffene for å få kurven litt stivere. Det blir ikke noe pent om stoffet bare faller sammen. Pyntesømmene er et nøysommelig arbeid her...



Disse to brødkurvene er sydd av litt annet stoff og jeg hoppet over strykeinnlegget her. Innsiden er faktisk en stripene voksduk. Praktisk i forhold til renhold, da den enkelt bare kan tørkes av. Voksduken var litt krøkkete å sy med, men siden den er litt stivere slipper man strykeinnlegget. Stoffet på utsiden tror jeg er en eller annen form for gardinstoff... fant det på restebordet :)


1 kommentar:

  1. Flotte brødkurver!
    jeg har en søm igjen på den som jeg sydde før jul da du lagde den lilla... Et ork å gjøre ferdig sånne nesten ferdige prosjekter! Rart egentlig!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...