10. desember 2011

Barnebursdag

Prinsessekake

Når prinsessen i huset fylte 5 år nylig, befalte hun en ny prinsessekake. Siden den i fjor var rosa, prøvde jeg meg på lilla i år. Må si at fargene til Cacas er geniale. Det skal jo bare en liten dråpe til for å sette farge på en stor bolle med glasur. Veldig greit til sammenligning med vanlig konditorfarge som gjør at glasuren blir veldig bløt.

Prinsessekaken er laget av gulrotkakerøre og glasuren er laget av Filadelphiaost og melis (..og litt sitronsaft). Det går med litt ekstra melis enn normalt til gulrotkake, dette for å få den litt stivere. Har brukt en barbie-dukke inntullet i plast som prinsessen her, og skjørtet er selve kaken. Kaken er pyntet med sølvkuler og hjertestrøssel.


Prinsessemuffins

Har man prinsessekake, må man vel ha prinsessemuffins også. Jeg baket to typer muffins, en av gulrotkakerøre og en sjokoladevariant av en oppskrift jeg fant på nettet. På gulrotkakemuffinsen har jeg bruk krem av Filadelphiaos, farget rosa av Cacas-farge og pyntet med sølvkuler. På sjokolademuffinsen er det sjokoladeglasur av samme type som er på vanlig sjokoladekake.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...