31. mai 2019

Borddekorasjon til konfirmasjon

Pynting av bordene til konfirmasjonen ble til litt underveis. Jeg hadde kjøpt litt pynt og vaser på ulike tidspunkt, og bestemte blomster bare noen dager før. Vi gikk for hortensia-planter og klippet av blomster på disse, samt litt grønt og et par andre typer snittblomster.

Vasene er fra Søstrene Grene, duken fra Norengros (tykk type papirduk), kulene fra Nille og løperen i glitter fra Stoff & Stil. Blomsterdekorasjonene er egenkomponerte.


Linserviettene er hjemmelaget og brettes enkelt, papirserviettene er brettet som slips og har ligget i press noen dager før de skulle benyttes. Bordkortene har kommet på plass og menyene ligger strategisk på ulike steder på bordet. Se annen post om menyer. 
 

Blomsteroppsatsen laget jeg med hjelp litt kreativ hjelp fra min mamma. Her har jeg brukt en oval skål som jeg hadde fra før og fylt oasis oppi denne. Ulike typer snittblomster er benyttet, men hortensiaen skulle være hovedfokus. Oppsatsen ble laget dagen før og sto fin i mange dager, til tross for advarsler jeg hadde fått på forhånd om at hortensia var vanskelig....!
 


På bordet for øvrig, ble det satt ut små vaser med hortensia i. Vasene hadde jeg også fylt med sølvkuler fra Nille. Tror disse egentlig er ment til å bruke på lys, for de fløt opp til toppen... meningen var at de skulle ligge på bunnen.


Fine duse farger som kontrast til det mer dypere blå som var i serviettene.


Ferdig oppsats før pynting av bordet.


Disse morsomme kulene i ulike størrelser pyntet fint opp på bordet. Konfirmanten ville ha det litt enkelt, så da ble det litt rolig pynting. Løperen fra Stoff & Stil slapp mye glitter, så det glitret over alt etterpå....!


Ferdig pyntet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...